Έγχρωμες και ασπρόμαυρες φωτογραφίες από το χθες και το σήμερα της πόλης μας, της ευρύτερης περιοχής του Νομού Ιωαννίνων και όχι μόνο.


ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

Μέσω email στο: photoioannina@gmail.com καθώς επίσης και μέσω των σχολίων στις αναρτήσεις μας





Κυριακή 4 Απριλίου 2021

Τα Πελασγικά τείχη στο Σκαμνέλι Ζαγορίου



Κάθε φορά που επισκέπτομαι αρχαιολογικούς χώρους νοιώθω ιδιαίτερη συγκίνηση και αναλογίζομαι πως θα ήταν στην εποχή της ακμής και τι άνθρωποι ζούσαν εκεί. Σήμερα τα βήματά μου με οδήγησαν σε ένα ιδιαίτερο αρχαιολογικό χώρο που είναι χαμένος εκεί ψηλά στο Ζαγόρι κι ένοιωσα πραγματικά δέος. Μιλάω για τον χώρο που βρίσκονται τα πελασγικά τείχη στο Σκαμνέλι. Πρόκειται για τεράστιους ογκόλιθους, σχηματοποιημένους και με ακρίβεια προσαρμοσμένους μεταξύ τους που δείχνουν ότι εκεί υπήρχε κάποιο τείχος και ότι η περιοχή κατοικούνταν από την προϊστορική περίοδο. (Έχω την εντύπωση, χωρίς να είμαι ειδικός, ότι η σχηματοποίηση και η προσαρμογή ταιριάζει με αυτή που έχω δει στα τείχη που περικλείουν τον αρχαιολογικό χώρο της Καστρίτσας.) Βλέποντας και ακουμπώντας με τα χέρια μου αυτές τις τεράστιες πέτρες σκεφτόμουν ότι οι άνθρωποι που τις έχτισαν θα είχαν τεράστια μυϊκή δύναμη ή τέλος πάντων θα είχαν κάποιο τρόπο για να τις μετακινούν και να χτίζουν αυτά τα τείχη. Πατώντας λοιπόν στο ίδιο αυτό μέρος που πατούσαν αυτοί οι προϊστορικοί άνθρωποι δεν μπορεί παρά να αισθανθείς δέος και για το λόγο αυτό η σημερινή μέρα ήταν ξεχωριστή για μένα.
 

2 σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...